Första Advent!

Idag mina vänner är det första advent och jag må säga att den här hösten verkligen har gått med raketfart. Många firar denna dag med att strosa omkring på stan och kolla på julskyltningen eller gå på någon mysig julmarknad. Jag själv skall hålla mig inne och mysa med glögg och juleskum tänkte jag eftersom vädret inte lockar till några som helst utomhusaktiviteter. Minns däremot när jag och min syster var små hur mycket vi längtade tills NK visade sin julskyltning. Vi stod där som små ljus och tittade på det fina så att våra ögon riktigt tindrade. Faschinerade var bara förnamnet...

Håller även på att packa min väska inför Gävle-trippen som förmodligen blir av på onsdag. Ska kolla upp biljett på tisdag och förhoppningsvis gör INTE SJ mig besviken, för ovanlighetens skull. Någon vidare julstämning har jag inte kommit i ännu och jag har ingen aning om vad jag önskar mig i varken födelsedagspresent eller julklapp. Ju mer åren går så kommer jag mer och mer med insikt om att jag faktiskt har det som jag behöver.
Vad har ni själva önskat er?

En julklapp jag inte skulle tacka nej till är hunkarna Jamie Dornan eller Alexander Skarsgård inslagna i fint papper med en stor rosett som pricken över i:et!







Dagens låt för att följa upp "True Blood"-temat:

Jace Everett -
Bad Things

Puss och Kram :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0