Birthday Boy :)

Idag är det pappsens födelsedag och dagen till ära har mestadels spenderats innanför husets fyra väggar. Jag sov länge eftersom vädret var trist och jag var ganska så trött. Efter att jag vaknat smög jag ner för trappan och överraskade med sång och present till pappas stora glädje. Supergod men väldigt sen frukost intogs och sedan blev det filmen "Vicky Christina Barcelona" för min del. Lite konstig film men ganska så bra, förstår verkligen hur kvinnorna i filmen faller för den heta spanska konstnären. Har nog alltid varit en "Latina Lover" när jag tänker efter haha, målar gärna upp en fantasibild om heta spansktalande män som förför mig med hjälp av grymt gitarrspelande och en supergod sangria. Efter filmen hoppade jag in i duschen och sedan begav vi oss in mot stan där ett besök på vår favorit indiska-krog väntade. Väl på plats blev det en orgie i naambröd, kycklinggrytor och perfekt fluffigt ris. Tänk att mat kan vara så gott...
När notan var betald och klar, jag betalade detta kalas så gick vi proppmätta runt en sväng på stan och andades in lördags-luften. Mysigt att gå omkring och kolla på människor, i skyltfönster och på alla fina juldekorationer. Finast är alla lampor som verkligen lyser upp ett annars rätt så grått och trist Göteborg!

Nu ska jag måla mina naglar, äta lite glass med blåbär och ro om min käre far som idag blir 52 år ung.



Puss och Kram allihop :)


Kommentarer
Postat av: amanda

haha min kille tycker att jag är som scarletts karaktär i vicky christina barcelona.. :D

2009-12-09 @ 12:16:37
URL: http://amandamnit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0