What A Wonderful World!

Idag har ett ständigt leende funnits på mina läppar. Jag vaknade av regnet som smattrade mot fönsterbläcket, ett ljud som för övrigt är bland det bästa jag vet. Jag drog upp min gardin, öppnade fönstret och låg kvar i sängen en stund. Lyssnade på regnet och kände hur gott det luktade när dofter av syrén, nyklippt gräs och regn blandades. Steg upp och gick raka vägen in i dushen. En snabbis i duschen blev det eftersom jag skulle in till bilskolan. Jag tog på mig kläder och kände mig väldigt nöjd med mitt klädval för en gångs skull. Väl på bussen så började solen skina och jag tittade på hur mycket vackrare allt blev utanför då solens strålar träffade dem. Dem gröna ängarna, skogarna, sjön, kossorna som gick och betade. Allt såg ut som en liten idyll och jag kände mig så lycklig för nästan ingenting. Att jag har lärt mig att kunna uppskatta även det lilla här i livet är nog en bidragande faktor till att jag blivit en så glad och positiv människa. Runtomkring mig ser jag hela tiden en massa sura miner och missbelåtna människor.
Att vara en av dem har liksom aldrig varit något alternativ för mig...
Efter min körlektion gick jag längs Avenyn med ett ännu större leende på mina läppar eftersom den gick så mycket bättre än väntat. Jag pratade med Elin en stund på mobilen och blev om möjligt ännu gladare. Även mamma slog jag en signal. Mina vänner och min familj är det som betyder allra mest för mig. När man har dem man tycker så hemskt mycket om på långt avstånd så kan det i bland kännas tungt och jobbigt. Då är det extra viktigt att kunna glädjas åt andra saker om det så är en sol som skiner eller en körlektion som gick superbra. Positiva Persson är mitt nya namn tror jag. Väl hemma så åt jag god mat. Passade sedan på att städa på mitt rum och hittade samtidigt en 500 lapp i en låda på skrivbordet. Inte visste jag att jag var en sån Krösus som lade undan pengar. Ekonomiskt och positiv. Inte en så dum kombination i dessa tunga finansiella tider!



Nu ska jag packa min väska inför Gävle-resan.

Puss och Kram =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0