Fäbodjäntan!

Sitter för tillfället i stugan och bloggar lite grann. Kollar samtidigt på senaste Gossip Girl avsnittet på datorn och äter naturgodis. Kommer leva det lite enklare livet nu under två dagar och det ska bli riktigt skönt. Stugan har sjötomt så här ska det fiskas och paddlas kanot, något som jag älskar att göra. Jag kanske inte ser ut som den typiska Skogsmulle-tjejen men jag älskar verkligen att vara ute i skog och mark. Att kunna njuta av närheten till vattnet är något som man bara gör några gånger per år. Under vinterhalvåret när allt är mörkt och trist så drömmer jag och längtar efter dagar då man kan komma ut såhär och leva livet, trots att det är enklare och mer primitivt än vardagslivet. Här behöver man inte tänka på vad man har på sig, inget smink används och håret kan se ut lite hur som helst. På fötterna finns alltid fula men otroligt bekväma skor, valet för dagen blev ett par ljusrosa fejk-Foppatofflor. Här kan man verkligen vara sig själv och det är nog en av anledningarna till varför jag tycker om att vara här ute på landet. På fredag styr vi kosan mot Gävle och jag kommer stanna i lite mer än en vecka till min stora förtjusning. Har saknat alla sötisar där uppe så det ska bli riktigt kul att se dom igen. Nu ska den här lilla fäbodjäntan krypa till sängs och förhoppningsvis sova gott. Borta bra men hemma bäst gäller definitivt när det kommer till sängar. Egen säng är alltid bäst!



Puss och Kram allihop =)


Kommentarer
Postat av: Elin

jippie! (till din ankomst) puss

2009-05-21 @ 21:37:12
URL: http://elegantequation.blogg.se/
Postat av: Frida

Snart ses vi sötis! Längtar... Hoppas du kryar på dig också. Puss :)

2009-05-21 @ 22:23:22
URL: http://skruttepluttan.blogg.seg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0