Another Day In Paradise?

Idag har jag inte haft något måste på schemat utan har bara kunnat varit här hemma och solat, jobbat i trädgården, städat mitt rum, tagit det lungt och njutit av livet i allmänhet...
Har nyss ätit en underbart god middag bestående av hemmgjord kycklingsallad med baguette och kanongod dressing. Till dessert blir det senare jordgubbar, hallon och glass. I bland är livet toppen och det är väl inte mer än rätt? I går tittade jag på första semifinalen av Eurovision song contest och jag skämdes verkligen över programledarna. Undrar vad dom båda hade tagit innan sändning eftersom dom hoppade runt som två speedade duracellkaniner! Låtarna var hyffsat bra och Marlena gick som tur var vidare till finalen. Pauseunderhållningen var inte mycket att hurra för och TATU sjöng ju fanimej inte ens utan körde stenhårt på singback, dålig stil om ni frågar mig. Alla andra fick sjunga live men inte dom, konstigt tycker jag. Islands bidrag som var en lugn ballad, "Is It True" tror jag att den hette är låten som jag fått hjärnan. Har gått och nynnat på den hela dagen till grannarnas stora förtjusning (NOT). Jag som inte har så mycket för mig om dagarna förrutom körlektioner, shopping och fika på stan är van att sova hyffsat länge om mornarna. I morgon blir det dock ändring på detta eftersom jag ska befinna mig på Liseberg redan kl: 08.00 i morgon för truckuppkörning. Har truckkort men i papprerna står det att jag inte haft någon uppkörning eftersom jag missade den förra året i samband med studenten så jag tar igen det i år i stället vilket är lika bra. Komunene med sina papper men rätt ska ju vara rätt eller hur? Nu ska jag nynna vidare på den isländka låten och läsa senaste numret av Cosmopolitan. Life is good mina vänner, life is good!



Puss och Kram =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0