Sjung Om Studentens Lyckliga Dagar...

Igår var jag och pappsen inne i stan en sväng och jag vet inte hur många olika studentflak som åkte förbi oss. Studenterna var glada, fulla och vevade med armarna till toner av bland annat "Queen". Tanken slog mig att det redan har gått ett år sedan det faktiskt var jag som stod och vevade på ett flak lite sådär smålullig. Lyckliga minnen har jag endast från min egen student men på något sätt kändes det lite sorgligt när jag kom att tänka på den. Tänk att tiden går så fort...





Idag är vädret inte på topp utan titt som tätt duggar regnet. Solen har jag knappt skymtat på hela dagen och det skulle inte förvåna mig om det blir strålande sol hela helgen nu när jag ska jobba.
I och med att jag ska jobba hela den här helgen så har jag haft tre lediga dagar mitt i veckan. Ganska skönt tycker jag, speciellt när man ska ut och shoppa och inte vill trängas med en massa folk och vänta i långa provrumsköer. Igår gjorde jag stan osäker och shoppade även lite nya plagg på H&M. Pappa skrattade bara när jag kom ut ur butiken och han säger alltid att H&M borde skicka julkort/tackkort till mig för att jag är sådan trogen kund. Heter man Persson så stödjer man ju en annan Persson, hehe. Några hundralappar fattigare men desto gladare styrde vi kosan Oves i Sävedalen där det blev en obligatorisk korv med mos, stor mosbricka om jag får bestämma. Nu ska jag bege mig ut i solen som precis tittar fram.

Puss och Kram allihop =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0