Ge Och Ta!

Min livsfilosofi är att allt egentligen handlar om att ge och ta. Lyckas man hitta den perfekta kombinationen av dessa två ting då tror jag att man blir en lycklig människa. Loggade nyss in på Facebbok och kunde till min stora förtjusning se att en gammal klasskompis från Chalmers hade skickat mig ett meddelande. Superglad blev jag såklart och tänkte på hur kul det är med människor som gör såna där spontana grejer. Kul med människor som bryr sig om andra och är omtänksamma utan en baktanke. Det här med att ge och ta gäller både i kärleks och kompisrelationer. Man måste vårda båda lika mycket och det krävs verkligen två för att det ska fungera. It takes two to tango är ett väldigt bra orspråk när jag tänker efter...
Är du en "giver" eller en "taker"? Själv är jag utan tvekan en riktig "giver".



Puss och Kram =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0