Barfota Utan Strumpor Och Skor...

Idag har jag börjat jobba igen efter tre dagars ledighet och ett litet stugbesök. I stugan så åkte jag båt, körde båt, fiskade och gjorde några försök till att åka vattenskidor för första gången, inte helt lätt dock! Efter jobbet tog jag bussen hem och fick hoppa av nere i centrum och gå den sista biten upp eftersom den inte gick längre. Marken var alldeles blöt av regnet så mina skor blev blöta och jag valde att gå barfota istället. När jag nästan var hemma så hoppade en gigantisk padda framför mina fötter och vi stirrade på varandra. Där stod vi... Jag och paddan mitt på cykel/gångvägen. Paddan som var grymt söt ville jag såklart hindra från att bli påkörd av en cykel eller mosad av en gående så jag tog ett stort grässtrå och kittlade den på ryggen så den hoppade iväg mot en tät buske. När paddan var i säkerhet kunde jag fortsätta min promenad hemmåt. Nu är jag hemma och regnet öser utanför fönstret så jag kommer nog spendera resten av kvällen framför tv:n med en massa glass. Inte en helt fel avrundning på en kväll.



Puss och Kram =)


Kommentarer
Postat av: Jossi

hehe vilken fin liten historia. gillar att du "kittlade honom på ryggen" :D

2009-07-30 @ 00:30:30
URL: http://www.sailorettes.devote.se
Postat av: amanda

åh så gulligt! jag tänker mig att paddan "fnittrade" och bah "neeii hihihi sluta" hoppar iväg

2009-08-14 @ 12:24:25
URL: http://amandamnit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0