Satana Perkele!

Jag börjar det här inlägget med en finsk svordom, man ska inte svära jag vet men just idag känns allt verkligen piss och jag som annars är fröken positiv är helt slut i både kropp och huvud. Har haft en jävla massa tentor nu när skolan drog igång igen och det känns tyvär som att ingen gick vidare bra. Plugga är typ det enda jag gör och ändå ger det fan inga resultat, vad ska man göra när man gör sitt bästa men det inte räcker till? Slutade skolan tidigt idag eftersom tentan var på morgonen så jag var klar till lunch. Min räddning för dagen blev det underbara väder som fanns utanför dörren. Solen sken, himlen var klarblå, människorna runtomkring mig var glada men trots detta så kände jag mig inte lika glad. Tentan som gick åt helvete försökte jag förtränga genom att gå och köpa en Whopper-hamburgare på Burger King eftersom min mage skrek efter mat. Efter en burgare och en bussresa senare så var jag hemma ute i Landvetter igen och jag satte mig en stund ute på balkongen i solgasset. Inte en människa var ute på gatan eftersom alla var på jobbet eller i skolan så jag satt där i min ensamhet och njöt av att det kändes som vår i luften. Kvällen kom och jag som egentligen skulle fortsätta plugga kände mig så grymt rastlös så jag bestämde mig för att gå ut och ta en promenad. Promenaden blev till en joggingtur men jag förstår inte varför eftersom springa typ är det värsta jag vet. Kände att jag behövde få ut en massa ilska och frustration och det tog jag ut över min arma kropp som redan var trött. Tog sikte på brantaste trappan och gav järnet hela vägen upp till toppen. Väl uppe såg jag över hela Landvetter, enda ner till sjön såg jag. Himlen var fylld av stjärnor och luften var så kall att det isade i mina hamsterkinder. Från toppen var jag ju tvungen att ta mig ner men det var inte det lättaste för det var is på vissa ställen så jag liknade nog mer Bambi än en hurtig tjej som var ute och spänstade.



Nu sitter jag här helt slut i både huvud och kropp men imorgon har jag min sista tenta, för ett tag framöver i alla fall och det ska jag fira med dunder och brak. Såg att söt-Amanda återupptäckt min blogg igen, kul att du hittat hit igen! Tänker mycket på alla uppe i Gävle och speciellt dagar som denna när allt känns lite tungt och jävligt.
Hoppas att ni alla har det bra där uppe och att vi ses snart.

Puss och Kram på er =)


Kommentarer
Postat av: Elin

Du är bäst! Puss

2009-01-16 @ 13:32:25
Postat av: Johanna

Heja Frida, you can do it!

2009-01-16 @ 21:03:51
URL: http://emjoth.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack sötisar för peppen. Ni är bäst! Puss på er =)

2009-01-18 @ 19:25:27
URL: http://skruttepluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0