Hot Child In The City!

Har idag haft teknik-tenta och det kändes väl sådär lagom roligt. Var ganska skönt att komma igång igen med skolan men kanske inte att börja med ett tenta-inferno utan dess like. Varvade igår pluggandet med att kolla på hela tre avnitt av "The City" på MTV.com
Tycker att The City är minst lika bra som The Hills och man kan ju inte bli annat än avundsjuk på en tjej som lever livet i New York. Får till skillnad från Whitney i New York istället nöja mig med storstadspulsen här i Göteborg så länge,
inte fy skam det heller när jag tänker efter...
Tänkte bjuda på lite Göteborgstips för er kära läsare. Tänkte tipsa om allt ifrån shopping till vart du kan käka den goaste korven med mos. Kanske bor ni här nere precis som jag eller så har ni snart kanske vägarna förbi och har då kanske glädje av min lilla mini guide?

www.youtube.com/watch?v=LFMlvUyBq-0&feature=relatedhttp://

Shopping finns det gott om här i Göteborg och här kommer några av mina favoriter:

FIORUCCI  Vallgatan 36
Butiken för den mest kräsna fashionistan. Här hittar man alltid något från ett av deras många varumärken så som Odd Molly, Juicy, Rare, Belstaff m. fl. 

NALLEN  Victoriapassagen
Sötaste barnbutiken med varumärken så som Gant, Armani, Burberry, Lacoste, Ralph Lauren, Hackett, Woolrich, Paul Smith m. fl.

WEEKDAY Södra Larmgatan 12, Kungsgatan 46
Finns numera på två adresser här i Göteborg. Den större butiken ligger på Kungsgatan medan den lite mindre däremot har ett roligare koncept med snyggare och coolare personal som ibland agerar DJ:s i butiken. En bra butik där du kan hitta snygga plagg oavsett hur mycket du vill eller kan spendera. Gillar du varumärken så som Cheap Monday är detta den perfekta butiken för dig.

ABCD  Västra Hamngatan 19
Perfekta butiken för dig som älskar design och mode. Här hittar du exklusiva varumärken till både dam och herr från bland annat Balenciaga, Bottega Veneta, Christian Dior, Dsquared, Moncler, Dolce & Gabbana, Emilio Pucci, Gucci, Fendi, Diane von Furstenberg och många fler.

MISS RAGTIME  Magasinsgatan 15
Söt liten second hand och vintage butik där då alltid hittar några godbitar att fynda.

ACNE STUDIO  Magasinsgatan 19
Butiken för dig som älskar jeans och svensk, snygg design.

Självklart får man aldrig glömma att gå i och kika på NK, i Kompassen, i Arkaden eller i Nordstan (stavas däremot Nordstaden men vi Göteborgare har alltid sagt bara Nordstan).

Nästa gång tänkte jag tipsa er om lite restauranger och caféer här nere på Sveriges framsida, även kallat goa och glada Göteborg!

Puss och Kram på er =)


Kommentarer
Postat av: Elin

Ikväll vid elva är det fjärde avsnittet!

Hörs nån dag i veckan, någon då du inte är helt överröst med tentaplugg!

Puss

2009-01-12 @ 22:01:20
Postat av: Elin

Ikväll är det fjärde avsnittet!

Hörs någon dag då du inte är helt överröst med tentaplugg.

Puss

2009-01-12 @ 22:02:44
Postat av: Elin

jag kan inte kommentera! eller kan jag?

2009-01-12 @ 22:03:29
Postat av: Elin

okej, du kan ju ta bort mina kommentarer, lite överflöd, alla utom den första vill säga! (alltså om du vill. puss)

2009-01-12 @ 22:57:47
Postat av: Frida

Tack sötis för tipset! Tycker om dina kommentarer så dom får vara kvar, hehe... Hörs nån dag. Ha det så bra och hälsa alla där uppe från mig. Puss och Kram =)

2009-01-12 @ 23:36:04
URL: http://skruttepluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0