Könsbyte?

Idag har jag på många sätt betett mig som en man. Jag har under dagen behövt plugga men det har jag skjutit upp och i stället gjort tusen andra saker. När jag väl bestämde mig för att läsa lite om nautiska instrument så tog jag med mig böckerna in och satte mig på toaletten utan att ens behöva uträtta några som helst behov. Toaletten är nog den plats där jag trivs bäst, min oas, min heliga plats där jag behöver min dagliga stund... Precis som en karl så sitter jag gärna länge på toaletten och fortsätter läsa fastän jag är klar för länge sen, ibland får även iPoden följa med in. Kreativiteten flödar för min del när jag befinner mig bland kakel och bakom en låst dörr. När pappa senare kom hem från jobbet hade han varit så snäll och köpt både glass och senaste numret av Cosmopolitan så det blev läsning för hela slanten, tidning och inte skolböcker med andra ord alltså. När jag satt och läste Cosmo så började pappa fråga mig om hur skoldagen hade varit och jag kom på mig själv med att inte kunna läsa och lyssna samtidigt. Det var helt enkelt för mycket att behöva läsa, lyssna samtidigt som jag skulle svara på frågorna. Orden som flög ur min mun var osammanhängande och det lät mest som att jag mummlade i skägget, vilket jag förstås inte har. För att inte låta som en sluddrande alkis var jag tvungen att lägga ner tidningen, prata färdigt med pappa och sedan fortsätta min heliga ritual. Att läsa en helt ny tidning är något av det bästa jag vet. Allt är nytt, spännande och ger ett rus utan dess like. Jag läser i och för sig ut en tidning på 5 minuter men efter dessa minuter blir tidningen aldrig densamma igen. När den sedan ligger där, redan utforskad så känns den inte spännande längre. Hoppas verkligen inte att min åsikt om tidningar även gäller en framtida pojkvän. Jag är en rastlös själ men det går väl fortare att tröttna på en tidning än på en människa? Kanske är det jag som är konstig eller så är det så här vi människor fungerar?

Nu ska den här manhaftiga lilla madamen fortsätta med pluggandet!

Puss och Kram =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0