Patetiskt Persson!

Idag är det torsdag och jag vaknade prick klockan tolv av att mobilen väckte mig för jag skulle hinna klä på mig innan jag och Elin skulle dra ner på stan och äta lunch med Anna, Jossi och Lilli. När kläderna satt på kroppen och håret var uppsatt i en tofs cyklade jag och väntade in Elin på vår vanliga mötesplats. När jag kom till platsen kom Fabian gående och han vinkade till mig, självklart vinkade jag glatt tillbaks. En äldre man gick framför Fabian och trodde visst att jag vinkade åt honom så han stannade och tittade glatt på mig. Han sträckte fram sin hand och jag sa att jag hette Frida samtidgt som jag erkände att det faktiskt var Fabian som jag vinkade åt. Ojdå sa mannen men sa att han stannade för att han tyckte att jag såg så glad och trevlig ut. Sen sa han även att jag även var snygg och att han nog inte var den enda som tyckte det, förhoppningsvis inte sa jag och skrattade åt mannens härliga kommentar. Mannen tog fram ett cigarettpaket och frågade om det var okej att han tog en cigg? Självklart sa jag och då berättade han att han rökt sedan han var 18 år, nu var han 59 år men såg betydligt mycket yngre ut och det sa jag till honom vilket gjorde honom mycket glad. Mannen sken upp som en sol och frågade mig om jag rökte. Nej sa jag och han såg lättad ut. Söta tjejer som du ska inte hålla på med sån skit. Du förstår vad min kropp är förstörd men jag har ändå försökt sluta två gånger. Efter cirka tio minuter kom Elin äntligen cyklandes och jag fick säga hej då till mannen och bege mig ner mot stan. När man träffar såna där människor så tänker man verkligen hur instängd och feg man själv är. Jag skulle aldrig våga börja prata med en människa bara sådär. Skönt att det finns människor som denna man, människor som inte bryr sig om vad andra tycker utan bara njuter av livet! Varför kan inte jag vara lite mer sådär?



Väl nere på stan så ät jag en jättegod sallad i mycket goda vänners sällskap. Kommer verkligen sakna alla nu när det är dags för mig att åka tillbaka till Göteborg/hem. Efter lunchen tog vi en sväng på stan och kollade in nyöppnade Myrorna där jag träffade Hanna Persson som jag inte sett på evigheter. Hon var hade bytt hårfärg, isblond var hon nu och hon passade verkligen superbra i det. Dagens inköp för min del blev två böcker, "Häxorna" av Roald Dahl som var min favoritbok som barn och en som hette "Så vill mannen bli älskad". Den sista boken har jag redan hunnit botanisera mig med och den är faktiskt inte så dum, hehe...
Nu sitter jag alltså här i min ensamhet och bloggar när jag inte ligger och läser snuskiga böcker. Kände att jag behövde en lugn kväll med lite me-time innan helgens eskapader. Min sista helg i stan ska firas och jag har bestämt mig för att verkligen njuta av den sista tiden och ha riktigt roligt och inte alls tänka på att det är lite sorgligt att snart behöva åka hem. Ska även ta tag i det här med bloggandet en gång för alla och nu menar jag allvar.

Puss och Kram =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0