Lergök I Landvetter?

Igår väcktes jag av ljudet till en trumpet och imorse var det en fågel vars kvitter var skrämmande likt ljudet från en lergök. Många som känner mig vet att jag inte alls är förtjust i detta ljud, speciellt inte när ljudet kommer från en människa. Att kunna forma sina händer i blåsa i dom så att ljudet blir snarlikt en lergöks är i min värld inget som ger plus i kanten, snarare minus om jag ska vara ärlig... Som barn var det en del som spelade på grässtrån medan andra förpestade livet för mig och några andra genom att spela på lergök i stället. Nu när solen äntligen har tittat fram så ska jag och min ömma fot lägga oss ute och lapa lite sol. Hoppas bara att den där himla lergöken tystar snart en gång för alla!



På bilden ser ni en lergök från Laholm. Säljs just nu på tradera om någon är intresserad?

Puss på er allihop =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0