Goa Gubbar!

Sitter och skrattar för mig själv här ute på altanen. Radion är i gång och nyss så ringe en härlig kille vid namn Kalle in och ville önska Günter och låten "Ding Dong Song". Kalle från Kungsbacka hade familj och skulle snart mumsa i sig lite lunch bestånende av rostbiff och potatissallad men innan det ville han höra Günters hesa stämma. När tonerna till Günter hade tystat kom i stället ett gäng småkillar och gapade på gatan som aldrig förr:



Ge mig ett I
Ge mig ett F
Ge mig ett K
Vad blir det?
IFK!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi e Blåvitt, Bäst i Världen!

Ungarna skrek så jag fanimej trodde att jag skulle få tinitus men jag tycks ha överlevt den mycket traumatiska upplevelsen. "Vi älskar Blåvitt" ekade över hela kvarteret och det fick mig att minnas hur även jag och mina kompisar gick runt och hejsade på ett fotbollslag vi knappt visste nada om. I skolan skrek man alltid hejaramsor och kunde när som helst brista ut i sång för sitt lag som låg en varmast om hjärtat nämligen "Änglarna", Blåvitt. Nuförtiden så gillar jag fotboll med ligger verkligen i lä om man jämnför med grabbarna på gatan som gick runt med blåvita tröjor, stora flaggor och härjade som ett gäng mini-huliganer. Nu ska jag göra mig lite luch men till skillnad från Kalle så blir det inte rostbiff och potatissallad.

Puss och Kram allihop =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0