Trendigt Med Torsdagar?

Idag är det torsdag och jag har inte gjort så värst mycket, kommer nog inte göra det heller på grund av en hemsk huvudvärk. Har varit i skolan från kl: 10.30 till kl: 12.15, en ganska så slapp dag med andra ord. Trots den korta dagen klädde jag mig i min nya skinnjacka och mina nya skinnboots, känna sig fin vill man ju alltid eller hur? Kan med säkerhet säga att min höst och vintergarderob nu är näst intill komplett. Det enda som jag känner att jag saknar är något snyggt spetsplagg, vill ha nåt med lagom mycket spets och inte för mycket mormorskänsla...
Om nån läsare där ute har något tips på snygga spetsplagg så lämna gärna en kommentar. Förrutom spets så är jag i stort behov av strumpbyxor, några nya roliga klänningar till dessa skulle kanske inte heller vara helt fel. Det här med trender tänkte jag på idag när jag satt i min ensamhat och filosoferade på bussen. Trender kommer och går men klassiska plagg dem består! Har aldrig varit mycket för att följa trender till punkt och pricka utan mer köra på det som passar min kropp och alltid köpa sånt som jag verkligen gillar. Trivsel är för mig viktigare än att det skall trendigt. Vad menas egentligen med en trend? Är det inte bara en ursäkt att kalla något trendigt för att kunna få en massa människor att se ut som dem blivit stöpta i samma form? Detta mina vänner är baksidan av trenderna och alla dessa modebloggar, alla ser ju snart likadana ut och det skulle jag tycka vara skittråkigt. När jag shoppar så är inte trender det viktigaste utan kvalitéen på plaggen, kvalité är nåt som jag är ganska så petig med. Gina Tricot har länge haft supersöta toppar som blir noppriga och fula efter knappt två-tre användningar. Gina har blivit betydligt bättre men nu är det H&M som tar priset för tröjor i skumma blandmaterial som blir fula på nolltid. Oavsett om jag handlar billiga eller dyra plagg så tittar jag alltid på lappen som visar vad plagget har för material, priset och kvalité går tyvär inte alltid hand i hand så bara för att en tröja kostar 1000 spänn så garanterar det inte att den är bättre än en för 198 kr. Shopping har det blivit en hel del av den här sommaren så jag tror att den här hösten/vintern kommer bli betydligt lugnare. Det enda som kan få mig att öppna plånboken är om jag skulle hitta nåt som jag bara inte kan strunta i att köpa. Vad ska ni själva satsa på i klädväg nu när vi närmar oss en kallare och mörkare årstid?





Snygga spetsplagg efterlyses!

Ha det gött allihop.

Puss och Kram =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske borde satsa på ett par stumpbyxor i spets? :)

2008-09-18 @ 16:50:29
Postat av: Frida

Skulle säkert vara jättesnyggt men har inte hittat några som jag tycker särskilt mycket om. Blir lätt lite kassler-varning på benen tycker jag hehe! Tack annars för tipset =)

2008-09-18 @ 18:01:00
URL: http://skruttepluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0