Mys Pys =)

Just nu sitter jag inne på mitt rum vid datorn med en kopp mintte i handen, braskaminen sprakar utanför i allrummet och för tillfället så lyssnas det på gamla Frank Sinatra låtar. På kvällarna kan jag bli sådär härligt myssugen och bara få lust att lyssna på gamla härliga låtar och tänka tillbaka på gamla härliga tider, kan inte ni också få sånna här ryck? Nyss pratade jag med min mamma och min lillasyster och det får mig att längta efter dem, jag blir inte ledsen utan bara längtar. På nåt sätt så känner jag mig inte så ledsen över min nuvarande situation eftersom jag innerst inne vet att min mamma, min syster och jag tillbringat ganska så lång tid ihop. Det brukade alltid vara vi tre men nu så är vi uppdelade i två läger, jag och pappa i Göteborg och mamma och Mimmi i Gävle. Rättvist och bra att en förälder får ett barn... Skoldagen har varit riktigt givande med navigationsövningar och en riktigt rolig engelskaintroduktion. På engelskan fick vi arbeta med ett program där vi spelade in ett antal fraser och sedan fick lyssna på dem, hemskt att höra sin egen röst men annars var det bra. Vi fick även prata med varandra och lyssna på en man som vi sedan skulle härma. Hela klassen satt nästan hela lektionen med head set på sig och vi alla såg nog ut som ett gäng glada telefonförsäljare, tror nog inte att detta existerar ute i verkligheten (hehe). Nu ska jag förbereda inför skolan imorgon och försöka lägga mig i någorlunda tid, är expert på att vara uppe LITE för länge!


Puss och Kram =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0