Saturday in Style...

Idag har det regnat och varit allmänt grått och tråkigt ute hela dagen så jag har gömt mig inomhus och kollat på fyra avsnitt av en serie som jag upptäckt och blivit helt kär i. Denna serie mina vänner handlar om stjärnstylisten Rachel Zoe och det är mode för hela slanten. Blir helt kär i alla plagg, väskor och gigantiska smycken... Allt är couture och hutlöst dyrt men man kan väl få drömma lite eller hur? Innan jag läste Rachels bok som jag fick i julklapp så hade jag ganska så många negativa tankar om denna kvinna. Jag trodde hon var helt psycho eftersom man genom media har fått intrycket av att hon bantat ner halva Hollywood för att hennes klienter ska bli små kopior av henne själv. Genom hennes bok och denna serie så har man fått se helt nya sidor av henne. Hon är smart, har en känsla för stil som ingen annan, hon är en riktig buisnesskvinna som vet vad hon vill och hon brinner verkligen för sitt jobb. Sina klienter bryr hon sig verkligen om och hon behandlar dem alla som sina egna barn. Det är så fint att se hur stolt hon blir över dem alla, nästan tårögd blir hon när hon ser hur nöjd personen som hon stylat blir. Barn har hon inga men hon har en man som hon varit tillsammans med sedan hon var 20 år, hur gammal hon är nu är det typ ingen som vet men man ju säga att ett X antal år har gått. Hennes man spenderar hon alldeles för lite tid med eftersom hon konstant arbetar. Till sin hjälp har hon två assistenter, Taylor och Brad. Brad är sååå söt och har en cool och egen stil medan Taylor är den sista som jag skulle anställa. Hon är arrogant, självisk, osocial, halvt störd, känslokall men hon har snygg stil. Taylor är den som bestämmer på kontoret och bossar konstant över Brad som slaviskt måste lyda hennes minsta vink. Brad som tidigare har arbetat för Vouge där det var stelt och tråkigt vill nu prata och ha roligt när dem jobbar men Taylor som vill ha sitt "space" säger bara "håll käften" eller går sin väg när han pratar. So much drama! Om ni gillar drama och mode så är detta serien för er.
Kolla in detta klipp med det första avsnittet, sen kanske ni är lika fast som jag:

http://www.youtube.com/watch?v=GJhIGOCx-pI



Puss och Kram på er allihop =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0