En Dagens och En Gårdagens!

Igår var jag på festen som jag laddat som tusan inför och det var ingen mindre än Lisebergs finalfest för sina anställda. Kvällen började inte så värst bra med att bussen inte dök upp så jag fick vänta en hel jäkla timme innan jag kunde bege mig in mot Korsvägen. Väl vid Korsvägen så sprang jag hela vägen bort till lagret, slog nog personligt rekord på den sträckan. På lagret var alla goa gubbar redan samlade och dem hade släckt ner, tänt massa ljus och dem bjöd på en massa öl, cider och vin. Drack en ny jättegod ny cider som smakde svartvinbär/lime, lite som Läkerol smakade den men den var supergod. Efter ett X antal glas cider och vitt vin begav vi oss ut för att titta på finalfyrverkeriet som verkligen var påkostat, hela Lisebergs årsbudget flög åt helvete. Efter fyrverkeriet begav vi oss mot Magasinet på köpgatan där det var dags för diplomutdelning till dem som jobbade på shopping-avdelningen. Inne på Magasinet fick vi alla rosa, fluffiga kaninöron med glitter på och dessa satt på hela kvällen/natten. Med kaninöron på huvudet begav vi oss alla mot Lisebergshallen för buffé och dans. Vi blev placerade efter avdelningar vid långbord och sen blev det kaos när det var buffédags. Folk var som galns och det var en tjej som tog ett sånt jäkla matberg på sin tallrik att jag inte kunde hålla mig utan sa detta till min bordsgranne (kanske lite för högt dock...)
Lisbergshallen hade pimpats supermysig med sidentyger i taket som var belysta i alla möjliga färger och gigantiska kristallkronor överallt. Efter maten tog dem bort borden och salen blev istället till ett gigantiskt dansgolv. Efter att ha sväng lite på röven så kände i alla fall jag och Emma oss nöjda när vi satt ute och tog luft så vi bestämde oss helt enkelt för att åka hem lite tidigare. Vi båda hade hamnat i en smärre matkoma och det hela blev inte bättre då en kille sprang ut och spydde ner en buske framför oss. Efter att killen hade lagt en pizza så kände vi oss nöjda och gick ut genom stora entrén och tackade för den här gången och säsongen. Nu är parken stängd men vi båda bestämde att vi måste gå dit nån gång under jul och hälsa på alla sköna människor som vi båda lärt känna, tror med säkerhet att jag kommer sakna alla jättemycket. Förrutom människorna så kommer jag även sakna vår kära glassfrys som försåg oss alla med gratis glass i alla dess former. Till min stora besvikelse så glömde jag även min kamera hemma och jag som hade lovat er läsare och mig själv att jag skulle ta en massa bilder på festen, fy skäms på mig säg! Hann däremot ta en liten bild på mig själv igår innan jag stack och även i morse innan det var dags för skolan. Inga "Dagens Outfit" bilder direkt men ni får bedömma själva:



Innan gårdagens party...



Sliten var man imorse så dagens outfit fick bestå av svarta leggins, klänning, gummistövlar och en rosa plysch-jacka som grädde på moset!



Mina Viking-stövlar är kanske den bästa investering jag har gjort på länge med tanke på att det nästan regnar lika mycket i Göteborg som i London, denna dag var inget undantag.



Mera rosa plysch... Plysch Is My Middle Name!



Kvällens läsning.

Puss och Kram på er allihop =)


Kommentarer
Postat av: Julia

Du verkar ha det bra snygging! Kul med så mycket uppdatering! Det blev morgonens läsning för min del :) Snygga Hunter-stövlar! Lika som Kate Moss har ;) Jag ska snart hoppa på cykeln och bege mig mot skolan. Grafiska verktyg står på schemat. Högskolan for life! Så himla skönt att plugga något som man verkligen älskar! Har du nå planer på att besöka Gävle snart? Jag ska ta en trip dit i slutet på månaden. Ta väl hand om dig vännen! Puss och kram från mig till dig!

2008-10-15 @ 10:35:41
URL: http://www.myspace.com/juliaheartbeats
Postat av: julia igen

Oj Viking-stövlar var det visst. Inte fyskam det heller! Dock inte lika som Kate Moss, men lika som mig. Haha! Puss

2008-10-15 @ 10:37:09
Postat av: Frida

Tack för komplimangen snygging! Va kul att du trivs med både Kalmar och skolan. Ska åka upp till Gävle en sväng på onsdag nästa vecka och stanna till söndag. Får ta och ses nån gång vi båda är där uppe på visit. Ha det så bra och lycka till i skolan. Puss och kram Julia. Saknar dig =)

2008-10-15 @ 21:11:44
URL: http://skruttepluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0