Cheesy Escape!

Ligger just nu och lyssnar på sånna där riktigt cheesy kärleksballader och myser med tända doftljus istället för att plugga, inte bra jag vet men ibland måste man bara få ha ett sånt där "moviemoment". Medan jag ligger här i sängen och myser så tittar jag samtidigt ut och ser i gatlampans sken att det ösregnar. Detta påminner mig om när jag ibland låg vaken sent om nätterna i min säng hemma i Gävle och gjorde exakt samma sak samtidigt som jag tänkte på framtiden och inte njöt av nuet. Jag blir alltid väldigt sentimental och börjar filosofera kring allt och alla när jag ligger och tittar ut mot en tänd gatlampa när det är mörkt, vet inte riktigt varför...



Pratade idag med Elin och det var väldigt trevligt att få prata en stund. Känns lite konstigt att prata så pass sällan när vi för inte så länge sedan pratade med varandra varje dag. Trots att vi inte längre bor en gata ifrån varandra så kändes det ändå som förr och vi kom såklart in på ett av vårat favoritämne och det är förstås glass. Elin hade varit på affären och sett SIA:s violglass och då tänkt på mig, sött av henne tycker jag. Jag tänker såklart på henne också och alla andra uppe i Gävle men inte bara när jag äter glass. När jag fick beskedet om att jag skulle stanna kvar här nere och börja plugga så blev jag förstås glad samtidigt som jag trodde att jag skulle ligga sömnlös om nätterna och tänka för mycket på det som varit samtidigt som tårarna skulle rinna nerför mina små runda hamsterkinder. Nu har jag haft tur med att det inte har blivit så mycket tårar för min del. Dem kommer ibland men jag tror dem blivit färre eftersom jag trivs oerhört bra här nere. Ibland så tänker jag på hur livet skulle vara om jag hade bott kvar. Hade mitt liv sett annorlunda ut eller hade det varit som det varit dem senaste sex åren? Genom min flytt tillbaka till där allt en gång började har lärt mig att miljöombyten aldrig är fel men trots att man inte vill det och lovar sig själv så tappar man tyvär kontakten med dem man tycker om. Vänner, släkt och familjemedlemmar man tidigare sett dagligen eller ofta ser man numera sällan och dem gånger man ses vill man aldrig att stunden skall ta slut. Man slutar ta folk för givet och uppskattar verkligen den lilla tid man får tillsammans med dem. Detta och mycket mer har jag lärt mig genom att ta mitt pick och pack och flytta från Gävle till Göteborg. Nu befinner jag mig här men man vet aldrig vart jag kommer att befinna mig i framtiden. Kanske jobbar jag på en båt utomlands, i Göteborg, i Gävle eller någon helt annanstans. Oavsett vart jag kommer att befinna mig så kommer alltid ni som betyder mycket för mig alltid finnas med i mina tankar. Nu ska jag sluta fundera och återvända till pluggandet, detta mina vänner är sannerligen den verkliga och bittra sanningen!



Puss och Kram på er alla =)


Kommentarer
Postat av: Elin

älskar dina runda hamsterkinder!

2008-10-21 @ 22:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0