Sunday So Soon...

Idag är det söndag men jag har inte riktigt fattat hur snabbt den här veckan har gått, tror nog att det bara är torsdag eller nåt. Den här veckan har mormor, morfar och Mimmi varit här nere och hälsat på och vi har haft det supermysigt trots att jag inte varit hemma så mycket på grund av sena skoldagar. Har känt mig lite som Sveriges mest osociala barnbarn och syster men vad ska man göra när man börjar kl: 08.30 och slutar 17.00? En dag slog jag nog rekord när jag började kl: 17.15 och var hemma från skolan lite efter 23.00! Den dagen var jag inte på mitt gladaste humör kan jag ta och tala om...
När alla åkte tillbaka hem till Gävle kände nog både jag och pappa att det var konstigt när huset blev tyst och tomt. Nu är det bara vi två men jag tycker vi har haft fullt upp ändå. Igår var vi på stan hela dagen. Vädret var kanon så det var en perfekt dag för att strosa omkring på stan. Efter några timmar på stan så avslutade vi dagen med att gå på Hem & Vill-mässan på Svenska Mässan. Dem första vi ser när vi hade kommit in på mässan var två gamla bekanta som vi nog inte träffat på cirka 8 år så det var riktigt kul att stå och prata lite och tror det eller ej så kändes det precis som förrut. Efter mässan var vi båda lagom möra i både ben och fötter så vi bestämde oss för att åka hem och laga lite middag. Så mycket som vi gick den dagen så hade det varit roligt att ha en stegräknare på sig för att se hur många steg det egentligen blev.















Trots att jag idag fortfarande var mör så gav jag mig ut på en riktigt lång promenad i solskenet och det kändes riktigt skönt att gå i sin ensamhet med iPoden som enda sällskap. Dagens mest hörda låt som jag också fått på hjärnan är The Scripts
" The man who can´t be moved", bra låt som passar perfekt för höstpromenader:
http://www.youtube.com/watch?v=qw-J8kC5DHo

Denna helg har varit fylld av underbart väder och batteriladdning. Har känt mig ganska så trött och seg så att bara ta det lugnt och njuta av ledigheten har varit välbehövlig för min del. Vad har ni själva haft för er?

Nu ska jag slå mig ner i stora fotöljen i vardagsrummet och läsa "Det Svarta Spelet".

Puss och Kram på er =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0