Regn och Rusk!

Har knappt sovit en blund i natt på grund av att det från ingenstans blåste upp till storm. Altanmöblerna flög och golvet uppe på vinden knakade som om någon gick omkring däruppe. Är en sån där jobbig en som inte kan sova om jag är omringad av en massa störande ljud, kan helt enkelt inte stänga av och skita i dem...
När väckarklockan ringde 06.20 hade jag inte så mycket till val än att gå upp, försöka styla till sig någorlunda och peta i mig lite frukost. Tycker att frukost så tidigt bara är ett ont måste och smakar inte så värst gott om ni frågar mig. Efter frukosten var det dags att ge sig ut i regnet och blåsten och gå till bussen. Just idag var jag riktigt tacksam för att vi bor riktigt nära busshållsplatsen. Skoldagen var ganska så smärtfri med radarsimulator och grupparbete. Efter att jag och Jenny lyckades tränga oss in i bussen från Lindholmen mot stan så begav jag mig hem för lite signalflaggsplugg. Kände mig som en packad sill när vi stod där och trängdes bland svettiga och frustrerade männsikor som precis som oss bara ville komma in till stan i ett stycke. Eftersom jag sitter här och bloggar så betyder det att vi överlevde den galna bussresan, detta med nöd och näppe kan jag försäkra er om. Busschauffören körde inte ett dugg långsammare utan gasade på för fulla muggar så vi alla flög omkring som vantar, det här med sunt förnuft är något som visst inte alla människor har. Mycket till plugg blev det inte när jag kom hem utan jag deckade i soffan helt slut framför "That 70:s Show" med lite glass och en kopp mintte.
Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig, eller hur?




Nu ska jag försöka ta tag i pluggandet och sedan är det äntligen dags för
"Färjan" kl 20.00 på Kanal 5, missa inte detta!

Puss och Kram på er =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0