Uppsala tur och retur!

Idag har min kära klass åkt tillsammans till Uppsala för ett besök på ett museum och guidning av en mumieexpert, det ni... Dagen blev enligt mej riktigt lyckad med endast två inköp trots att jag hade sånna höga förhoppningar på H&M och MONKI. Men men, en orange t-shirt och en orange sjal blev det i alla fall. Lunch åt vi också på stan och det var nog den godaste pasta carbonara jag någonsin ätit! Museet var tusen gånger bättre än vad jag kunde föreställa mej och det som var extra roligt var att vi fick gå in i en teater där man förr i tiden obducerade lik inför publik. Tarmar hängdes upp i taket och alla som var där fick både smaka och lukta på delar från människor som skickades runt i skålar. Äckligt tyckte en del men jag har aldrig varit särkilt kräsmagad utan skulle själv velat deltagit under en sådan här obduktion.


image124


Häromdan så klagade Elin på att jag blivit dålig på att skriva nya inlägg här i bloggen och sanningen är att han faktiskt har rätt! Jag ska bli bättre, jag lovar...

Nu ska jag äta lite mat, fisk blir det. Mums =)

Ha de bra alla sötnosar där ute!
Puss och Kram.

Kommentarer
Postat av: Elin

fint med lite uppdatering, jag ska berätta en grej! ringer senare idag

2008-03-12 @ 15:57:42
Postat av: Frida

Tackar =) hörs sen sötis!

2008-03-12 @ 17:41:18
URL: http://skruttepluttan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0