Klädkoll...

Har nu efter maten tagit en noga titt på vad som egentligen finns inuti min garderob. Ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag att jag är med rätt hyffsat i mode-matchen men måste ändå erkänna att jag är en riktigt safare, med andra ord en riktig fegis mär det kommer till kläder. Jag kör på mina klassiska plagg i neutrala färger och tycker att det nog är bäst. På sommaren är jag lite modigare och använder färger så som tukost, gult, limegrönt etc. Vintertid går jag liksom många andra och drar runt i plagg i murriga och trista färger, svart, grått, brunt. Jag tror många känner igen sig i det där med att komma in i en mörk period?
Min garderob för tillfället skulle gott kunna vara lite större på grund av alla kläder jag har liggandes i tvättstugan och nerstuvade i IKEA-kassar. Allt får helt enkelt inte plats och min mamma säger alltid att jag absolut inte behöver köpa nya kläder eftersom jag har så det räcker och blir över. Oavsett om garderoben är sprängfylld eller inte så känns det varje morgon som att man aldrig har något att ta på sig, allt känns fult och det enda man vill är att köpa nytt.

Fick till min stora förtjusning idag min nya ELLE tidning i brevlådan och när jag bläddrar bland de glammiga men reklamfyllda sidorna så kan jag ju inte bli annat än sugen på att uppdatera min garderob. Jag skulle också vilja ha en klänning från John Galliano för 60 000 kronor men en från H&M för 298 kronor duger minst lika bra enligt mig. Det här med plagg som kostar skjortan är inget för mig. Jag menar, inte vill man bli ruinerad på grund av man vill känna sig lite fin?

Just nu så är jag nog ganska nöjd ändå med de plagg jag äger. Jag äger smalspåriga skjortor, blommiga klänningar, kräm beiga kjolar och etno chica sjalar. Alltså skulle jag vilja påstå att jag är på god väg mot denna vår och vad den har i beredskap...


image126


Vad blir ert nästa klädinköp och vad är ett måste i garderoben inför våren och sommaren?

Pussar och Kramar// Frida =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0