She Work's Hard For The Money...

Idag har jag arbetat för första gången på Liseberg och jag tror nog att det kommer att bli sju underbara veckor.
Min dag började med att väckarklockan ringde klockan 04.20, efter cirka tio extra minuter i sängen hoppade jag in i duschen och tvättade håret och rakade benen med raketfart. Efter en turbodusch åt jag frukost och sedan skjutsade pappa in mig till Liseberg och Centrallagret/mitt andra hem de kommande sju veckorna...
Väl på plats när jag virrade omkring stötte jag ihop med Sandra som också skulle börja jobba idag. Jag och Sandra hittade till slut vår chef Benny som skulle ge oss arbetskläder. Förrutom kläder fick vi också skor, personalkort, en gigantisk nyckelknippa och en stor bunt med Lisebergsbiljetter. Så fort vi kommit i våra kläder blev jag utsänd i parken i bil med Jesper och Mattias. Vi tre åkte till alla spelhjul och alla godisaffärer där vi fyllde på och hämtade kartonger. Efter detta uppdrag som tog en stund fick vi lasta av en lastbil men en massa mjukisdjur, dessa lådor var klart lättare än dem med Centerrullar. När lastbilen var tom var det dags för fika och vi alla satt och jiddrade medan vi drack en massa kaffe, te och varm choklad, goa gubbar man jobbar med. När klockan slog 11.30 var det dags för oss alla att stämpla ut och jag begav mig till Korsvägen för att köpa en macka på Pressbyrån medan jag väntade på pappa. Efter en Club Sandvich kom pappa och hämtade mig för vi skulle åka till ett glasmästeri innan han började jobba. Besöket hos glasmästaren blev kort och jag satte mig sedan på bussen för att åka hem mot Landvetter. Väl hemma så ringde Elin och Cicci som låg och mös i Ciccis lekstuga/Playhouse. Vilken trevlig överraskning att dem ringde och vi pratade ett bra tag, mest om att de skulle Pimpa Playhouset och att de kanske ska ta en liten Road Trip ner hit. Som ni förstår så är jag ganska mör efter en sådan här dag men jag tror nog att jag kommer få det jäkligt roligt trots att jag faktiskt ska jobba. Summan av kardemumman så var detta en mycket trevlig dag trots att jag nu längtar till sängen.

Ha de gött allihop!

Puss och Kram sötisar =)


Kommentarer
Postat av: Elin och Cecilia

"No Mercy Inn" eller "Maneater Inn" planeras i våra huvuden, vi kollade på tapeter idag, men förmodligen finns de som Cecilia vill ha inte i denna stad, så hon får söka sig till Stockholm. Du får se resultatet sen någon gång.

Ha det bra hälsar vi

2008-06-25 @ 18:13:43
Postat av: Frida

Hoppas på att resultatet blir lyckat poch att jag får se det in real life snart! Ha de bra sönosar. Puss och kram på er =)

2008-06-25 @ 19:05:38
URL: http://skruttepluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0