Glassigt!

Nu har jag avslutat min första arbetsvecka på Liseberg och kan inte känna mig annat än nöjd. Sen i måndags har jag klivit upp klockan 04.20, tagit bussen in till stan 05.06 och promenerat med raska steg mot ännu en arbetsdag på Lisebergs centrallager. Att gå upp tidigt har faktiskt inte känts tungt över huvud taget, tycker det har varit rätt så mysigt att åka buss med knappt några andra och spatsera runt i stan när den fortfarande sover. Varje dag så åker jag och några andra av mina underbara arbetskollegor in i parken och inspekterar alla godisbutiker och spelhjul, detta gör vi innan parken har öppnat och det är så fridfullt att gå omkring inne på Liseberg utan alla galna besökare som skriker och har sig... När jag kom hem idag så kände jag mig extra nöjd eftersom jag idag har testat att köra alla truckar och lyft upp hela 56 pallar med Cloetta choklad cirka 8 meter upp i pallstället, inte dåligt för en brud som jag! Dessa dagar när jag har jobbat så har jag i princip inte hunnit tänka så mycket på alla uppe i Gävle, det enda jag vet är att jag saknar alla så oerhört mycket att det nästan gör ont. Detta kanske också är anledningen till varför jag inte tänker så mycket utan mer stänger av och fokuserar istället på roliga saker, har till exempel ätit svinmycket glass sen jag kom ner till Göteborg. Ben & Jerry's Chunky Monkey har jag testat och en hel burk är redan uppäten, SIA's Knäckglass, en ny Kit Kat strut som vi fick på jobbet och diverse jordgubbs och isglasspinnar har jag också lyckats konsumera. Det har varit mycket glass men för att fira att min ledighet så öppnade jag upp en riktigt kall och god cider istället som jag avnjöt på balkongen i solgasset, inte så illa det heller när jag tänker efter.




Nu ska jag ladda mina batterier så att jag är redo för mer jobb på söndag.

Hoppas att ni alla får en bra helg!

Puss och Kram =)


Kommentarer
Postat av: Elin

Saknar dig! Ringer imorgon!

2008-06-28 @ 00:36:55
Postat av: Frida

Saknar nog dig mer! Hörs snart... Puss och Kram på dej sötnos =)

2008-06-28 @ 00:53:49
URL: http://skruttepluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0