After Work...

Idag har det varit min första arbetsdag efter mina två lediga dagar. Har nog sovit max två timmar i natt så jag kände mig bra mör efter dagens arbetspass. Efter jobbet var slut och avklarat så hämtade pappa upp mig och vi båda åkte upp till Mölndals sjukhus för att hälsa på farfar. På farfars avdelning ligger det folk med minnesrelaterade sjukdomar så man fick ju sig en show som hette duga när man kom in på avdelningen. En galen polska, en galen finska och så en mycket lugn och sansad farfar... Beundrar människor som arbetar inom vården eftersom dem alla gör ett strålande jobb som kräver mycket tålamod och engagemang men som däremot skulle ha högre löner!
Efter besöket på sjukhuset så släppte pappa av mig vid Korsvägen, aka (also known as) mitt andra hem för tillfället och jag tog bussen hem. Väl hemma så var jag helt slut så jag tappade upp en varmt bad med badskum och The Voice i stereon bredvid. I badet låg jag säkert i över en timma och jäste men tillslut fick jag panik av värmen så jag gick upp och tog på mig sköna kläder att slappa omkring i, legging och bamse t-shirt fick det bli och det är inte fy skam. När myskläderna var på så satte jag mig framför tv:n och tittade lite på en av mina favoritfilmer, Notting Hill. Nu sitter jag däremot vid datorn en stund för att uppdatera lite på bloggsidan och kolla runt lite på diverse sidor för att se så man inte har missat något bara för att man befinner sig nere i Göteborg för tillfället. Ikväll blir det tv för hela slanten då det vankas Baronessan, Mia & Klara och Sunes Sommar. Gott och blandat helt enkelt ser det ut att bli för min del. Pratade förresten med Emma idag och det var skönt att höra hennes röst igen, skäms faktiskt över att det var så längesen. Får verkligen se till att inte tappa kontakten med mina nära och kära i lilla Gävle.
Nu ska jag invänta den fullspäckade tv-kvällen och hoppas på lite bättre sömn i natt.



Nybadad och mysklädd...

Hoppas att ni andra får en bra kväll!

Puss och Kram =)



Kommentarer
Postat av: Anna Larsson

Sötisfrida! Skönt att läsa att du har det bra där i Götet. Synd för oss bara, annars hade du kanske kommit tillbaka snart :P haha. Hur långt in på sommaren jobbar du, alltså vilken vecka är din sista? Pussen

2008-06-30 @ 12:20:43
Postat av: Frida

Hej Anna! Va kul att du läser min blogg, hade jag faktiskt ingen aning om. Jag har det bra och hoppas att ni andra där uppe har det med... Min sista arbetsvecka är vecka 33. Den sista dagen som jag jobbar är söndagen den 17:e augusti. Hoppas att du får en bra sommar. Puss och Kram =)

2008-07-01 @ 13:00:54
URL: http://skruttepluttan.blogg.se/
Postat av: E och C

Du borde ta kort på dina lisebergskamrater och arbetsplats för att sedan lägga upp här så vi kan beskåda det. Kindben, sexpack, truckar och hissar som inte fungerar som de ska, vi vill se allt. Puss

2008-07-05 @ 23:53:59
Postat av: Frida

Hej Tjejer! Får se om jag tar mod till mig och tar med kameran till jobbet. Sexpack och annat smått o gott kommer kanske snart... Tänker på er sötisar. Puss och Kram på er =)

2008-07-10 @ 17:51:40
URL: http://skruttepluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0