Glass I Stora Lass =)

Denna helg har jag inte gjort något vettigt över huvud taget. I fredags var jag så slut och seg efter endast tre skoldagar att jag blev hemma för att kolla på tv och dega järnet i soffan. Kvällen gick och jag blev tröttare och tröttare ändå var jag uppe till klockan tre...
I lördags vaknade jag av att min kusin med sin tjej kom hit för att fika och för att hämta någon typ av sten-kross som vi hade över. Efter fikan/frukosten lurade mamma iväg mej på säljarnas julgransplundring. Det va mest små barn och medelålders säljare med respektive och knappt någon annan i min egen ålder. Hittade någon jämnårig att snacka med som tur va men det blev till slut en lyckad kväll!
Julgransplundringen bestod av dans kring granen, det va prästens lilla kråka, ritch ratch filli bom bom bom, små grodorna och andra låtar som sjöngs och spelades på högsta volym. Fika i mängder, lotterier och en bamse godispåse till alla snälla barn,
jag fick också en =)
På kvällen var jag helt slut i huvudet efter alla gapiga ungar så jag bestämde mej för att bli hemma den här kvällen också. Mamma min hade jätteont i örat så det fick bli en akutvisit på Södertulls familjeläkarjour och sedan ett besök på Hemköp för att bunkra upp med violglass. Med violglass i frysen och en Sex and the City box att plöjja igenom blev lördagen helt lagom och perfekt för min del. Satt uppe till klockan fyra och kollade på avsnitt efter avsnitt. Runt tre stängde jag av tv:n och tände ljus och lyssnade på lite musik. De va så tyst och stilla ute på gatan och jag hörde inte en själ utanför fönstret som var lite öppet. Det blev kyligt i mitt rum så jag hoppade i mina nya duntofflor och låg sedan och mös järnet dryga timmen. Runt fyra bestämde jag mej för att blåsa ut ljusen, stänga fönstret och stänga av musiken. Somnade sedan till regndropparnas härliga ljud mot fönstret och fönsterbläcket.
Idag har jag gått en promenad, har nyss ätit och ska snart äta efterrätt. Mamma har gjort något nytt och spännande med bananer och till det blir det ännu mera glass.
Glass, glass i stora lass!


Puss och hej, leverpastej =)



Kommentarer
Postat av: amanda

lät som en tokmysig helg du :) puss på dig!

2008-01-14 @ 20:06:17
URL: http://andwelookedsogood.blogspot.com
Postat av: Frida

De va mysigt... ni hade säkert lika mysigt och kul =) Puss på dej med sötnos!

2008-01-14 @ 22:42:35
URL: http://skruttepluttan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0