Göteborgstripp!

Hemma igen och vardagen har börjat. Åkte förra tisdagen till pappa i Göteborg för en anställningsintervju på Liseberg. Kom hem i söndags och har nu gått två dagar i skolan. Denna dag var extra kort men extra ansträngande eftersom jag liksom Elin kanske bara har sovit tjugo minuter i natt...
Göteborg var härligt och jag börjar vänja mej med tanken att det är kanske där nere jag kommer bo igen!
Förutom intervjun så blev det lite shopping, umgänge med Sofie och mys med pappsen.
Köpte två skjortklänningar och en klänning, allt i färgerna grått och vitt. Jag e kanske lite tråkigt när det gäller kläder men jag kör på klassiska plagg som håller länge. Blev dock lite besviken på bland annat MONKI som skulle h superbra rea men som enligt mej bara bsetod av en massa skit! Linnen, tröjor och byxor i allt ifrån galon till annat tetigt material reades ut för endast tjugo kronor styck men varför köpa en massa skit som man ändå aldrig kommer att använda! På NK hade de en del schysta grejer, bland annat en väska från Henry Lloyd som jag tänker köpa på påsklovet. Inne på NKHerrtrend såg jag fan den sötaste valp jag någonsin sett. Även min käre far smälte när han såg den lilla duntussen som måste ha varit en dvärgspets. Så söt att den annars fula killen till ägare blev lite snyggare i mina ögon!


image90


Jag och pappa åt som vanligt på Indiska Hörnet innan min hemfärd men denna gång kände jag för att vända i dörren. Den indiske kyparen började emd att säga "Hej igen!", "Vart är din syster" och "Samma som vanligt" när vi beställde mat... Pinsamt att man som kund är så välkänd att de kommer ihåg ens ansikte och att de redan innan du beställt vet vilken mat du vill ha! Scary...
Efter indisk mat åkte jag och pappa ut på Lindholmen för att checka in Chalmers dit jag funderar på att söka efter studenten. Läget var kanon och låg precis vid vattnet. Skulle kunna bosätta mej därute så jag tror nog att jag skulle trivas =)

Ha de gött!

Pöss och kräm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0