Söndag...

Sitter just nu vid datorn och försöker plugga till inte en utan TRE tentor som jag ska ha nu innan vi äntligen får jullov. Lite segt men livet stannar inte upp för det! Igår blev det lite galej och det var skönt att tänka på annat än sjövägsregler för ett litet tag. Emma som jag jobbade med i somras på Liseberg har precis flyttat så jag blev först bjuden till henne på lite glögg, drinkar och lägenhetstitt innan det var dags för oss att ta 5:ans spårvagn ut mot Friskväderstorget och Johans, Edits, Johnnys och Helenes inflyttningsfest. Emmas nya lägenhet låg precis bakom Ullevi och låg i en gammal industrilokal. Lägenheten hade världens takhöjd och kändes precis som en studio apartment i New York, skulle lätt velat bo där själv. Huset som var ett studenthus hade en gigantiskt takterass, där måste vi grilla i sommar under någon bra konsert som är inne på Ullevi. En massa snygga killar bodde även i byggnaden så hon kunde nog inte fått en så mycket bättre lägenhet. Efter en massa glögg, pepparkakor och drinkar begav vi oss mot brunnsparken och spårvagn nummer 5. På spårvagnen var det fullt ös så där blev vi verkligen peppade. När vi hoppat av på rätt hållplats såg vi huset och gick mot lägenheten. Ett annat par gick hela tiden framför oss men vi vågade inte fråga om dem också skulle på inflyttningsfesten. Väl i hissen så insåg vi att vi skulle till samma ställe så då var det bara att vara trevlig och hälsa. Lägenheten som var gigantisk och superfräsch var fylld av glada människor och två hundar. Vi gick först in i köket och ställde in det drickbara vi hade med oss i kylen. Efter ett glas bål och ett varv med en massa handskakningar tog Emma fram sitt Singstar och då drog festen igång på allvar. Innan vi kom hade det spelats Guitar Hero men folket ville hellre köra Singstar. Alla hade superroligt och var nöjda och glada. En kille vid namn Johan var kanske lite för glad och stötte järnet på mig. Hans händer var överallt och alltid var det samma kommentar, "Oj jag råkade visst lägga handen på ditt bröst, nu kom jag visst åt din röv"! Vilken lirare alltså. Timmarna gick och Johan var fortfarande på som fan. Jag, Emma, Johnny och en kille från Jönköping satt och pratade och hade det trevligt när Johan började klänga på mig ännu en gång. Han lutade sig mot min rygg och viskade diverse saker i mitt öra då jag på skoj sa till honom; "Du lägger väl inte på min rygg". Nej då sa han och garvade... Efter ytterligare några timmar så stod jag och Emma ute i hallen och snackade med några tjejer som bodde i samma hus. Mitt i vår konversation så hör vi det ljud som jag hatar allra mest, någon spyr! Vi tittar efter och ser att det är Johan som sitter på den plats vi tidigare satt och pratade och spyr som en galning. Kunde inte låta bli att tänka för mig själv att det va tur att inte vi satt kvar där borta och att spyan som var röd/rosa kom på golvet och inte över hela mig...
Efter att Johan lagt en pizza kände vi att det nog var dags att dra sig in mot stan igen. Vi tog våra jackor och sa hej då till värdarna/värdinnorna och gick mot spårvagnen. Väl inne i stan så gick vi till McDonalds vid Brunnsparken och käkade två cheezeburgare var. Efter burgarna tog vi spårvagnen mot Gårda och Emma nya place. Väl i Gårda kände vi båda att det hade varit en rolig kväll men att vi definitivt drog vid rätt tillfälle från festen. Vi sa hej då till varandra och mätta och belåtna skiljdes vi åt. Pappa kom och hämtade mig och det var så skönt att sedan åka hem mot Landvetter och sängen som väntade på mig. I och med att det blev ganska så livat igår så var jag ganska så seg idag. Trots detta så ställde jag min väckarklocka så jag inte skulle sova bort hela dagen. Gick upp i hyffsad tid och har sedan ägnat dagen åt att plugga, tvätta och bädda rent i min säng. Tänkte att jag skulle belöna mig själv med en nybäddad säng nu när jag pluggat järnet. Imorgon har vi tenta kl: 08.30 och det är inget jag direkt ser fram emot. Något jag däremot ser fram emot är att det snart är jul och nyår som jag kommer att spendera uppe i Gävle med mina nära och kära. Längtar...

Hoppas att ni andra hade en bra helg!

Puss och Kram =)


Kommentarer
Postat av: Elin

Och jag längtar efter dig, tänkte ringa nu men ska icke störa i plugget!

Ringer dig imorgon eftermiddag/kväll istället.

Puss

2008-12-14 @ 21:48:25
Postat av: Frida

Ingen fara sötis! Längtar efter dig också...

Vi kanske hörs i kväll eller imorgon. Puss och kram på dig :)

2008-12-15 @ 17:28:32
URL: http://skruttepluttan.blogg.se/
Postat av: amanda

hahahaha åh johan

förlåt att jag kommenterar så gamla inlägg, men jag läser in mig igen, hade glömt bort denna förtjusande lilla blogg! :O

2009-01-14 @ 12:57:53
Postat av: Frida

Ingen fara Amanda. tycker det bara är roligt att du har hittat tillbaka hit till min lilla blogg. Puss och kram sötis =)

2009-01-16 @ 00:19:09
URL: http://skruttepluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0