Foto Frustration!

Idag har verkligen varit en kass dag, en riktigt jävla skitdag om jag ska vara ärlig!
Dagen började med en tenta som jag hade pluggat alldeles för lite till och därför inte kunde mycket av. Efter tentan hade jag bestämt mig för att ta bussen tillbaka till stan och gå och kika lite i affärer och ta kort i en sån där fotoautomat
(Tänker alltid på den här Sällskapsresan klassikern när jag ser en sån):
http://www.youtube.com/watch?v=pvIvvK-Msa0

Inte nog med att det var pinsamt att behöva sätta sig i det där fotobåset utan när jag väl stylat klart mig, justerat den förbaskade stolen och tagit korten så kommer inga jävla kort ur från maskinen. Va fan tänkte jag och tog rulltrappan upp mot kundtjänst. Uppe på kundtjänst var det en trevlig tjej som informerade mig om att hon tyvär inte kunde hjälpa mig utan jag var tvungen att ringa ett nummer som stod nere på automaten. Jippi tänkte jag och fick snällt åka ner igen. När jag hittat numret ringde jag och blev satt i en telefonkö, blev ganska så irriterad och det hela blev inte bättre av den trevliga truddelutten som spelade i mitt öra medan jag väntade på min tur. Till slut kom jag fram och fick prata med en allämnt förvirrad människa. Jag uppgav mitt namn, vart jag ringde ifrån och vilken automat det gällde. Kvinnan i luren berättade att dennna automat redan blivit felanmäld och borde ha varit avstängd. Icke sa nicke utan NK kunde inte bemöda sig att skriva trasigt på maskinen. Kvinnan frågade om mitt kontonummer för att jag skulle kunna få ersättning, nu var det jag som plötsligt kände mig förvirrad. Jag som tyvär inte kan sånt där i huvudet frågade om jag fick lov att ringa upp och det fick jag tack och lov. Nu har det i alla fall löst sig med pengar och jag fick tillslut mina foton men inte i en automat. Efter den här incidenten så ringde jag i ren apnik till min mamma och frågade om hon visste någon annanstans som man kunde ta såna där foton. Mamma hade ingen aning och inte jag heller. När jag gick där och var som mest irriterad samtidigt som mamma fortfarande var i luren så såg jag en skylt där det stod "Fotograf, ID-kort, passfoto mm". Kanon tänkte jag och följde pilen upp till en fotograf som låg nästan bredvid NK. När jag kom upp till studion var där en annan tjej som också hade tagit samma typ av kort som behövde, kunde ju inte bli bättre tänkte jag. Fotografen var en trevlig karl och han visade vart jag kunde hänga av mig, lite syling framför spegeln blev det ju såklart innan jag placerade mig framför kameran. Vilken tur tänkte jag som hittade det här stället när mannen hade tagit sina bilder och printat ut fyra små fyrkanter som han lade i ett kuvert. Mannen flinade sådär lite falskt och sa "Titta här va bra du blev" innan han stoppade ner fotona i kuvertet och började gå mot kassan. 200 kronor blir det här kalaset sa han och jag höll på att svimma. Okej att jag visste att det skulle vara dyrare att ta såna här kort hos en fotograf men inte TRE gången så dyrt som det hade kostat nere i automaten... Kanske har jag blivit lurad men just då orkade jag inte bry mig, är glad för att jag fick några foton över huvud taget. Efter att jag betalat det hutlösa priset tog jag mig en sväng till H&M där jag tröstshoppade en kort kavaj och efter det kände jag mig riktigt nöjd när jag sedan gick mot bussen. Vilken dag det har varit och nu väntar ännu mera plugg, tyvärr...
Hoppas att ni  andra har haft en bättre dag med lite färre missöden!



Puss och Kram =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0