Frisk På Fridas Sätt?

Som ni kanske läst i tidigare inlägg så tampas jag nu med en förkylning som heter duga. Trots detta så har jag inte tagit en enda tablett eller använt någon nässpray över huvud taget. Vet inte riktigt varför men jag har aldrig varit en sån som knaprar piller för minsta lilla utan jag försöker i stället vila och äta mig frisk. Vet inte om detta fungerar men jag inbillar mig i alla fall att det hjälper att äta mycket frukt och grönt samt dricka varmt och sova minst 8 timmar varje natt. I dag smällde jag i mig en halv landgång till middag med räkor och kräftstjärtar (landgång = en avlång smörgåstårta). Efter detta blev det några praliner ur Paradis-asken och nu har jag precis ätit en massa jordgubbar, en tomat, en paprika och druckit en massa färskpressad blodapelsinjuice. Laddad med en massa vitaminer och mineraler hoppas jag nu på att jag bara kommer att bli friskare framöver och inte bli sjukare än vad jag redan är, fysiskt sjuk talar jag om nu.
Psykiskt vet jag redan att det är något fel på mig, hehe!




Har ni någon bra huskur som ni kan tipsa mig om?

Puss och Kram önskar sjuklingen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0