Fredagspuls!

Har idag varit ute på stan med pappsen för att handla de sista julklapparna. Kände mig nästan som en sill i burk när jag gick runt i butikerna. Inga julklappar blev inhandlade men jag köpte faktiskt 2 stycken bh:ar, ett nattlinne och en randig topp till mig själv. Såg inne på NK att de hade börjat sälja "Disney Couture" smycken som jag tycker så mycket om.
Blev lite sugen på ett nytt smycke därifrån men man får ju se vad tomten kommer med...
Smycken, väskor och parfymer är nog det som jag skulle kunna köpa hur mycket som helst av. Kom på mig själv med att jag faktiskt just nu har hela nio stycken parfymer, kanske lite onödigt men jag kan bara säga att jag gillar att variera mig och ha olika parfym beroende på humör och årstid. Idag hade jag på mig mina nya Calvin Klein armband som jag fick när jag fyllde år och jag fick flera komplimanger för dem när jag skulle betala inne på butikerna. Tycker det är roligt att ha något som inte alla har.
Dessa armband tror jag faktiskt att jag är ganska ensam om:



Gick en sväng utanför NK och tittade på deras julskyltning. Tänkte på när jag själv var liten och gick utanför med mamma och skulle stå och titta vid varje fönster hur länge som helst. Även fast jag nu är lite större så tyckte jag ändå att det var mysigt att stå där med alla andra och beskåda spektaklet. Kom på att Göteborgarna är roliga ändå. Trots att det idag var 5 plusgrader så hade alla klätt på sig tjocka parkasar eller stora pälsar. Själv gick jag runt i skinnjacka och jag klarade mig bra, tacka vet jag lite späck som värmer. Göteborgarna kanske är ett gäng frusna själar som endast tinar upp om man pälsar på dem rejält? Min förkylning känns inte ett dugg bättre men jag hoppas att jag känner mig lite piggare till julafton, sjuk på självaste julafton är nog det sista jag vill vara. Har ni andra klarat er eller har ni precis som mig åkt på den obligatoriska vinterförkylningen?

Nu ska jag göra mig lite te och kolla på Sex and the city,
kanske den bästa medicinen när jag tänker efter.

Puss och Kram allihop =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0