Lördagsmys och Fiskmåsar!

Idag vaknade jag runt klockan tolv och kunde konstatera att jag var ensam hemma eftersom alla andra var på öppet hus på Solängsskolan. Gårdagen var riktigt trevlig med härligt umgänge och modevisning. Modevisningen var bra, lite för kort men den var bra. Måste faktiskt erkänna att killkläderna var klart mycket snyggare än tjejkläderna men det kanske är för att jag inte är så förtjust i lila leggins...
Från början trodde jag att det endast var jag, Fredrik och calle som skulle gå men David och Jesper hängde också på och det var supertrevligt. Jesper som jag aldrig tidigare träffat var jättetrevlig och vi snackade om allt möjligt, min käft glappade nästan mer än vanligt! Kanske blev han rädd för mig den stackarn?
Ikväll skall vi alla inklusive sjuklingen Elin bege oss till el casa de David för en spel och filmkväll. Hoppas att det blir trevligt och det skall bli extra kul att få träffa Elin igen och eftersom det var ett tag sen vi hade en riktig myskväll. Annars idag så har jag bara tagit det lungt. Med andra ord kollat på tv, lyssnat på musik, legat i sängen och degat och lyssnat på fiskmåsarna utanför fönstret, jag sa det nyss till Elin i telefon att det är gör mycket måsar utanför på min gata. De sitter minst en på varje gatlampa och jag älskar att höra ljudet dem gör. Måsljud skulle jag kunna somna till varje kväll för det får mig att minnas tiden jag bodde i Göteborg och alla våra underbara semestrar på Västkusten. Måsar is the shit helt enkelt... 
Förrutom att dega och lyssna på måsljud så har jag också solat med mamma på Brunos. Ser kanske ut som en kokt kräfta men det är bara härligt och känna sig lite varm och lite extra mysig på en sån här grå och trist lördag!

image170


Hoppas att ni får en lika mysig kväll som jag.

Puss och Kram =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0