Framtid/Future!


Är det bara jag som inte skall göra högskoleprov på lördag?
Sitter och funderar mycket på om det var ett dumt beslut om att inte göra det?

Har i alla fall fått hjälp av vår unerbara SYO Monicka att söka till högskolan och det hela känns lite skrämmande eftersom man då känner att de val man gör påverkar hela ens framtid. Jag tycker att det skall bli kul att komma ut i arbetslivet så småningom men jag är bara rädd för att jag en dag ska vakna upp och inse att jag inte alls trivs med mitt jobb! Börja om från början med studier känns bra segt så jag tycker att det är viktigt att man tänker över sina val noga...

Sista ansökningsdatum är den 15:e april och jag hoppas att jag då kommer att känna mej mycket nöjd över mina val. På tal om yrken så finns det ju tusentals där ute, hälften har man ju knappt hört talas om och vet inte att de ens existerar. Jag själv skulle vilja bli kustbevakare, socionom, sexolog, barnmorska, smyckesdesigner och silversmed eller coach på ett företag. Arkitekt, kirurg eller marinbiolog är sedan barnsben mina absoluta drömyrken men tyvär så har jag inte betyg för dessa och får helt enkelt sikta in mej på något annat.

Vet ni där ute vad ni vill bli i framtiden? Eller som man sa när man var liten:
Vad vill du bli när du blir stor?

www.studera.nu

Ha de gött!

Puss och Kram =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0