Fisk Frida

Idag satt vi alla i matsalen och spånade om vad vi alla kommer att göra i framtiden. Jag har sedan jag varit liten älskat allt som har med havet att göra:
vatten, salt, sand, klippor, koraller, tång, sjögräs, fiskar, båtar, fyrar, snäckor, skaldjur, alla andra djur som lever i vatten och såklart att fiska.

image197

Idag är jag röd i ögat, mycket likt en död fisks om jag får vara ärlig. Igår blev jag förbannad när jag såg en pappa på WILLYS som köpte torsk så jag spännde riktigt ögonen i honom, kanske därför jagär röd i ett öga idag? Efter att ha stirrat på honom och på dem frusna torskblocken så gav jag upp att vår telepatiska kontakt skulle fungera och att han skulle gå och lägga tillbaka dem... Hade jag varit född till plugghäst hade jag förmodligen velat utbilda mig till marionbiolog eller som jag helst ville bli när jag var liten; delfinskötare på Kolmården!

image196

Eftersom jag inte är någon mer än en medelmåtta när det kommer till skolan så hoppas jag att jag istället ska kunna jobba med något annat spännande och stimulerande i framtiden som har något med min stora passion havet att göra, kanske kustbevakare eller befäl på en lyxkryssare skulle inte vara fel.
Vad tror ni att ni kommer att jobba med i framtiden?
Nu ska den här fiskälskande madamen bege sig mot köket för att äta lite middag, har man tur så blir det kanske fisk!

image198

Ha de gött.

Puss och Kram =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0