Provsjukan!

Idag vaknade jag och kände starka symtom av provsjukan, två prov imorgon och en helt onödig skoldag. Det är ju som upplagt för att det får bli en dag hemma ägnad åt plugg. Tänkte ändå palta mej iväg till skolan till klockan 3 för att prova ut studentmössa! Känns helt jäkla overkligt att snart vi ska ta studenten. Vi blir ju typ vuxna... Ibland känner jag mej väldigt vuxen och ibland absolut inte. Ett bra exempel på detta är att jag fortfarande älskar Astrid Lindgrens alla filmer, Disney filmer och barnprogram så som "Trasdockorna" och "Mumin".

image7                        image8


Just nu så snöar det för fullt utanför fönstret och det får mej att tänka på julkalendern. Undrar vad årets kommer att handla om? Det är ännu en grej som gör mej lite mindre vuxen, jag tittar fortfarande på julkalendern! Jag kan ju erkänna att dem va bättre förr men det är fortfarande mysigt att kolla. I alla fall på första avsnittet. Mina absoluta favoriter genom tiderna är dessa:

MYSTERIET PÅ GREVEHOLM -1996

JUL I KAPERNAUM -1995

PELLE SVANSLÖS -1997

NÄR KARUSELLERNA SOVER -1998

SUNES JUL -1991 

TROLLTIDER - 1979 och 1985


Nu e de inte långt kvar till december o jag hoppas att det blir en vit vinter i år och inte en massa slask. Har redan inhandlat en chokladkalende o jag längtar tills jag får öppna chokladbit nummer 1. Börjar få lite små-panik över julklapparna som måste inhandlas. Tycker det är roligt men svårt att köpa till andra men som tur e har jag lite tid att fundera ut något bra att köpa till alla...

Nu får jag allt se till att börja plugga o inte sitta här o skriva. Ha de gött =)


Kommentarer
Postat av: Maria

Mumin är BÄST! Alltför få människor uppskattar denna härliga kombination av vemod, finlandssvenska och luddiga vita flodhästar.

Trevlig blogg förresten! :)

2007-11-09 @ 16:19:21
URL: http://segerhuva.blogg.se
Postat av: Frida

tackar =) din e också riktigt kul o läsa... hoppas du får en bra helg!

2007-11-10 @ 15:53:13
URL: http://skruttepluttan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0