Helgens händelser!

I lördags var jag o såg Miss Li på Spegeln och hon ägde verkligen! Hon va så söt o bra så jag blev alldeles till mej. En lyckad spegelpremiär helt enkelt... Kvällens riktiga stjärnor va ett par som amatör dansade till tonerna av Miss Li. Vilket drag o vilken show de bjöd på. Vilket fotarbete o jag undrar hur mycket Mariestad de hade druckit. Nöjd efter lördagens eskapader gick ställde jag klockan på söndagmorgon för att gå på gudstjänst i Livets Ords kyrka "Trädgårdskyrkan". Det blev jag, Lilli, Angelica och Martin som gick dit, nyfikna, fulla av förväntan och lite rädda om jag ska vara helt ärlig! Inne i kyrkan blev vi völ bemötta och alla skakade hand med oss, tydligen trodde dem att vi först kom från Bollnäs församling men vi sa att vi kom från Vasaskolan o va där på studiebesök. Svante Rumar var bortrest så det va en annan pastor o Bollnäs pastorn som predikade. Eftersom det var fars-dag va kyrkan inte fullsatt men det räckte för min del. Gudstjänsten började med böneämnen som dagen till ära var följande:
Kristna runtom i världen som satt i fängelse på grund av sin tro,
Att judeförföljelserna måste sluta och stackars Gösta som hade problem med njurarna.
Vi fick be för dem alla och sedan började att ungt killband från Uppsala att spela på scen och alla stämmde in i Jesus-sångerna. Alla kunde texterna utantill utan vi förstås så för våran skull togs det fram en projektor där texterna visades, snällt av dem tycker jag...
Raden bakom oss satt en kvinna som började tala i tungor, det lät som afrikanska och allt jag kunde urskilja på svenska var Jesus, Amen och Halleluja!
En efter en började tala i tungor och skrika Halleluja för allt pastorerna sa. Kändes lite konstigt och bevittna detta men nu i efterhand känner man sig nästan immun.
Summan av kardemumman kan man säga är så här:
Dem var alla jättetrevliga, speciellt Roland som bjöd oss på fika och lät oss ställa massvis med frågor. Trots detta så kan jag inte sudda ut alla konstiga bilder och uppfattningar jag har om just Livets Ord och känner att det inte är något för mej. Robert Ashberg och "Insider" har satt för djupa spår...

Ha det bra alla där ute =) "Glid i frid"


Kommentarer
Postat av: amanda

HAHAHAHAHA! händer sånt där på riktigt?

2007-11-13 @ 21:47:48
URL: http://andwelookedsogood.blogspot.com
Postat av: Frida

japp det händer... trodde inte på det förrens jag fick se det med egna ögon!

2007-11-13 @ 22:29:08
URL: http://skruttepluttan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0