Tissel, Tassel...

Idag blev jag väckt av en hysterisk mamma som ropade att jag skulle komma upp till köket. Skynda, skynda ropade mamma och dum som jag var så trodde jag att det verkligen var något viktigt den här gången och sprang uippför trappan. Mamma pekade ut genom köksfönstret och där i en av mina fågelfröbollar satt en stor hackspett. Ganska coolt va det att se den eftersom de är så himla ovanliga men kanske inte värt att kubba järnet för att se! Det var ändå tur att jag gick upp för efter bara en kort stund kom Emma förbi och skulle hämta choklad. Vi stod och snackade om hur hon skulle fira jul och sedan kom mamma ner och då sa både Emma och mamma att jag skulle gå in på mitt rum. Va fan, tänkte jag och gick in och stängde dörren. Hörde hur de tisslade och tasslade ute i hallen och jag som e så himla nyfiken av mig kan inte ens i  mina vildaste fantasier komma på vad de sa. Nyfiken is my middle name...
Får antagligen se imorgon vad de pratade om och jag kan knappt bärga mig.


image27


Nicke Nyfiken och Jag, mer lika än man tror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0