Julhandel, filosofiarbete och drömmar om gött mos!

Idag har jag o min lillasyster varit ute på stan tillsammans och shoppat klart nästan alla julklappar. Älskar att köpa saker åt andra, tycker det helt enkelt e roligare att ge än att få! Det är så svårt varje år att veta hur mycket man ska köpa för, svårt blir de när man som jag har en snål syrra. Och hur många och till vem man ska köpa. Sitter och försöker skriva lite på mitt filosofiarbete men det går inte framåt över huvud taget. Jag har så mycket tankar innuti mitt huvud men kan på något sätt inte få ner dem bra på papper... Hatar att man ska behöva lämna in ett arbete precis innan lovet. Känner mej så sliten och trött så det här lovet ska bli välbehövligt. Får se till att vila upp sej rejält hos pappsen i götet. Äta mycket glass på triump och mycket gött mos hos Oves! Älskar Oves mos, finns inget annat på denna jord som är lika gott.

Skulle inte sitta fel med en hel special eller med lite glass för den delen heller. Är det bara jag som inte tycker att det känns som att det är julafton på måndag? Kan inte fatta det... När jag var liten var det ett himla nedräknande innan julafton med dan före dan före dan och hela den visan men nu e den snart här med buller och brak. Hade precis kommit i lite julstämming tills jag kollade på vädret. Det ska bli plusgrader de kommande dagarna, fan där rök chansen till en vit jul! Kan bara säga att jag är besviken på att en jul i Gävle börjar bli mycket lik mina forna jular i Göteborg. Pratade igår med mina grannar i götet. Närmare bestämt med familjen Christ som idag åker till Thailand. Gud va fuskit... Skulle också vilja åka bort i nästan en hel månad o bara sola, bada och shoppa järnet!

Dessa drömmar om milslånga sandstränder gör mej bara ännu mer deprimerad så för att pigga upp mej själv ska jag fasiken göra mej lite glögg och lyssna på julskivor på högsta volym. Inte så pjåkigt det heller när jag tänker efter!

God Jul alla där ute =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0